DIY: Jak wykorzystać suszone kwiaty i liście? Zrób obraz - zielnik!

10:05

Czy i Wam to lato mija stanowczo zbyt szybko? Mam dla Was prosty sposób na to, by zatrzymać je choć trochę w naszym wnętrzu pod postacią pięknych roślin!


Co będzie nam potrzebne?

🌿 ramki - wykorzystałam mały, nieużywany blejtram ( w większej wersji - ramkę starej tablicy korkowej). Może to być każdego rodzaju drewniana ramka, np. na zdjęcia.
🌿 kawałek materiału, większy niż rozmiar ramki (użyłam białego, lnianego płótna)
🌿 taker lub małe gwoździki i młotek
🌿 ususzone liście i kwiaty
🌿 igła i nitka (w odcieniu zieleni, pasującym do naszych roślin) 


1 - SUSZYMY ROŚLINY

Kwiaty i liście suszę wkładając je w papierową gazetę (dobrze chłonie wodę z roślin), następnie w grubą książkę i odkładam na półkę (aby przyspieszyć proces - wkładam książkę pod poduszkę na krześle). Kwiaty są gotowe po minimum 4 dniach.


2 - OBIJAMY RAMKĘ MATERIAŁEM

By idealnie naciągnąć tkaninę na ramkę musimy ją napinać na zmianę w różnych miejscach, zaczynając od środków każdego z boków. Zacznijmy od góry - przybijamy zszywkę/gwoździk na środku, następnie naciągamy mocno tkaninę u dołu i przybijamy po środku.


Następnie naciągamy tkaninę na boki - przybijamy ją po środku z lewej i prawej strony.


Przybijamy dalej tkaninę napinając ją od środka boków ku narożnikom, naciągając mocno palcami (raz na górze, potem na dole i boki - tak, aby była dobrze napięta we wszystkich kierunkach).


3 - OZDABIAMY! 

Układamy rośliny według naszego uznania i przyszywamy do płótna.


I gotowe! Zachęcam Was do tworzenia większych kompozycji :) 


Proste, a tak efektowne! Co Wy na to? 

Joanka Z.

You Might Also Like

17 komentarze

  1. Bardzo fajne i tak właśnie bez przykrycia/szybki w zasadzie jak żywe. Przypomniałaś mi tym postem o mojej ramce, która leży po remoncie, a w niej plakat z IKEA (chyba) zdjęcia w sepii różnych listków, koniczynek itp. i ona tak tam sobie leży zapomniana, bo ja sobie obmyśliłam, że nazbieram, ususzę i zamienię plakat na takie właśnie moje osobiste naturalne skarby, ale jak widać pamięć zawodna, a ten czas nooo faktycznie za szybko się kręci - ktoś podrasował zegarek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze Krófko, że masz mnie i Ci przypomniałam :D

      Usuń
  2. Fajne, ale za szybą albo pomiędzy szybami, podobają mi się bardziej ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pieknie, zielono, naturalnie. Chwytam za ramke I do dziela.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powodzenia! Pochwal się nam efektem!

      Usuń
  4. Anonimowy1/8/16

    Fajny pomysł :) nie wpadłabym na to, że można je przyszyć, myślałam że roślinki będa zwyczajnie przyklejone, a tu taka niespodzianka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzisz... to chyba zboczenie zawodowe, bo ja nawet nie wpadłam na pomysł, aby je przykleić! :D

      Usuń
  5. Ślicznie to wyszło :) troszkę z nutą skandynawską ;) ale jest piękne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyszło pięknie! Ciekawy efekt byłby też na czarnym tle. Ale nie taki świeży.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można kombinować z kolorami, pewnie! Myślę, że szary też byłby ciekawy. Do mnie najbardziej przemawia jednak taki "czysty" porządek :)

      Usuń
  7. Bardzo fajny pomysł na przeniesienie trochę lasu do domu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A zrobię! Dzięki:)

    OdpowiedzUsuń
  9. achhhhh, u mnie już 2 miesiące liście się suszą, zapomniałam całkiem o nich!!! ciekawe, czy jeszcze coś z tego wyjdzie?! jutro się biorę do roboty :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad!

Uprzejmie uprzedzam, że wszelkie komentarze wystawiane przez firmy, będące próbą podbicia pozycjonowania swojej strony będą kategorycznie usuwane. Lubię swojego bloga, lubię grzyby, nie lubię pasożytniczych hub!

Facebook

INSTAGRAM

Subscribe