Bye bye PRL!

19:21

Jak w prosty sposób odnowić mebel przy użyciu maszyny do szycia?



Chyba wszyscy czekamy na wiosnę i niezaprzeczalnie czuć ją już powoli w powietrzu! Dla mnie wiosna to czas maksymalnej energii i chęć zmian. Dlaczego nie zacząć, np. od... mebli? Kupiliśmy mieszkanie w stanie zastanego, głębokiego PRL-u. Bez wahania i z hukiem usunęliśmy meblościanki i dywany. Jedyne, co zostawiliśmy to pufy - pufy okropne, ale z potencjałem! Wystarczył śrubokręt, taker, kombinerki (ogromna ilość siarczystych słów pod nosem) i PRL-owska pufa nabrała nowego blasku!


Pufę postanowiłam obszyć grubą bawełną "home decor" i szarą, grubą tkaniną tapicerską. Uznałam, że szycie tkaniny tapicerskiej będzie dobrym testem i próbką sił maszynToyota JNS17 CT. Maszyna jest wyjątkowo mocna, a igła wchodzi w tkaninę tapicerską jak w masło! Brzegi tkaniny postanowiłam obszyć ściegiem obrzucającym, aby nie strzępiła się podczas obijania. Bardzo pomocny okazał się stolik poszerzający pole pracy. Nigdy wcześniej nie szyłam przy pomocy podobnego stolika i uważam teraz, że to bardzo przydatny i wygody sprzęt.

Jak wykonać pufę? 
Tutorial znajdziecie na stronie Pomorze Craftuje: KLIK


Po obiciu pufa prezentuje się tak:


Mam nadzieję, że powyższy recykling Was zainspiruje!

Wasza Joanka

You Might Also Like

31 komentarze

  1. Ależ niesamowita metamorfoza! Cudowna! Nienawidziłam tych stołków, ale w Twojej wersji...! Cudowne! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drobna zmiana, a taki efekt, że można od razu polubić! ;)

      Usuń
  2. Zgubiłam szczękę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obawiam się, że będziesz musiała zgubić ją jeszcze raz, bo do obicia czeka jeszcze jedna pufa! :D

      Usuń
  3. Wyszła bardzo stylowa, fajne są takie przeróbki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, cieszę się, że przypadła do gustu!

      Usuń
  4. RE-WE-LA-CJA! Stara pufa nie do poznania! A wiesz że niedawno szukałam takich puf w okolicy właśnie z myślę o obiciu ich i wstawieniu do gościnnego. Niestety nie było interesującego mnie kształtu i odpuściłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szukaj i nie odpuszczaj, bo warto za grosze mieć fajny mebel! ;)

      Usuń
  5. SUPER!Gdzieś w domu u mojej mamy są dwie takie.koniecznie je muszę znaleźć.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam w domu dwie pufy w kolorze bordo, na które nie mogę patrzeć. Od dłuższego czasu myślę, że coś trzeba z nimi zrobić. Chyba mnie zmobilizowałaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, do dzieła Maszycielko! ;)

      Usuń
  7. Super metamorfoza. Aż mi się chce takiej !!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Baaardzo inspirujące ;) I nawet gdzieś w piwnicy mam podobną pufę...hmmm. Super wpis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Działaj, działaj - zachęcam :)

      Usuń
  9. jestem pod wrażeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super ! Właśnie mam w domu taką starą pufę (zieloną , gryzący materiał.. ) :)
    Fajne metamorfozy , czekam na więcej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze jedna pufa czeka u mnie na obicie, na pewno się pojawi tutaj do zestawu :D A Ty wyciągnij swoją i działaj!

      Usuń
  11. Rewelacyjna przemiana! Uwielbiam takie metamorfozy, proste, ale za to jaki efekt :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :) Wyjmowanie zszywek jest dość czasochłonne i denerwujące, ale efekt jest tego wart!

      Usuń
  12. Anonimowy27/2/16

    Wyszła piękna! Właśnie patrze na dwa stare pufy w moim domu i czuję przypływ inspiracji... ;) Muszę tylko znaleźć odpowiednie materiały. Czy mogę spytać, gdzie zaopatrzyłaś się w materiał tapicerski? Tzn. w jakimś specjalistycznym sklepie, czy może w internecie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Kupiłam na allegro ;)

      Usuń
  13. Wow!!! piękna!!! ja nie potrafię tak szyć ale mam właśnie do odnowienia fotel z PRL i chyba skorzystam z inspiracji kolorystycznych. DZIĘKUJĘ :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Przy odrobinie cierpliwości można sobie poradzić bez szycia przypinając od razu odpowiednio poskładany materiał do mebla :)

      Usuń
  14. Fantastyczna przemiana! :) Gratuluję i podziwiam :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam do odnowienia dwa fotele, nawet znalazłam w internetach bardzo fajną instrukcję, tylko wolę zacząć od czegoś prostszego, czego nie będzie mi szkoda (fotele są bardzo brzydkie i trochę zniszczone ale szalenie wygodne) więc postanowiłam zacząć od pufa (głupie słowo :P ), którego najpierw skądś zdobędę (na szczęście to akurat dość proste i tanie przedsięwzięcie). Dzięki za instrukcję :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam zainspirować - powodzenia! :)

      Usuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad!

Uprzejmie uprzedzam, że wszelkie komentarze wystawiane przez firmy, będące próbą podbicia pozycjonowania swojej strony będą kategorycznie usuwane. Lubię swojego bloga, lubię grzyby, nie lubię pasożytniczych hub!

Facebook

INSTAGRAM

Subscribe