Nowe życie krzyżyków

17:06

Są różne tkaniny. Czasami pod igłą ląduje bawełna co gładko sunie, ortalion co zgarnia przymaszynowy kurz kłaczy, len co się gniecie od dotknięcia. Czasami nie ląduje nic, bo tkanina jest tak obrzydliwa w dotyku, że od razu spływa do śmieci. Ale są też tkaniny, których czujesz, że człowiek nie jest godzien szyć. Tkaniny przez wielkie, dumne "T". Nie wiem jak Wy, ale na mnie spada to nagle jak grom. Mam tak z Morrisami, koronkami i wełnianymi pasiakami. Ostatnią okazję do zmierzenia się z samą sobą dała mi koleżanka podrzucając mi taki tam ot prezent bożonarodzeniowy: haft krzyżykowy wykonany przez jej ponad 90-letnią babcię. Hafciarstwo jest jej największą pasją.


Aby ożywić jego istnienie i wprowadzić go w użycie Ania poprosiła mnie o uszycie torby. Ależ miałam zaciśnięte zęby! Ale za to efekt godzien wielogodzinnej babcinej pracy!


Ano czasami tak jest, że po całodniowym szyciu bolą mnie nie ręce, nie kręgosłup tylko... zęby!

Joanka

You Might Also Like

27 komentarze

  1. Przewspaniała!! Właśnie takie wykorzystanie haftu krzyżykowego mi odpowiada, nie przepadam za obrazkami wiszącymi w mieszkaniach, ale w wersji użytkowej - jak najbardziej. A jeśli jeszcze haft wykonała babcia - to już w ogóle pełnia szczęścia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podpisuję się pod każdym słowem :)

      Usuń
  2. Wow, super! Rozumiem co masz na myśli apropo tych tkanin... Ja tak miałam jak pierwszy raz miałam w rękach jedwab naturalny...ile się nastresowałam! I niestety niewiele z tego wyszło;/ W każdym razie, torba wyszła zacna, ukłony dla babci za piękny haft!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, jedwab też mogłabym dopisać!

      Usuń
  3. Piękna i użytkowa! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie dość ,że piękna to ile z niej będzie pożytku, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Tylko podziwiać umiejętności babci. Cudne róże w pięknej oprawie. Również nie przepadam za wyszywanymi obrazkami, ale te róże, które stały się torbą są po prostu na swoim miejscu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Ja podziwiam ten ogrom cierpliwości... :) A co do torby to pewnie sama też bym nie wpadła na taki pomysł - Ania ma nosa!

      Usuń
  6. Wyszła cudowna. Piękny haft we wspaniałej oprawie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Absolutne cudo! Nie wpadłabym na to, żeby w taki sposób wykorzystać wyhaftowaną kanwę, to jest genialne! Moja babcia haftuje bez przerwy, wiele obrazków jest niesamowicie wypracowanych i pięknych... chyba kiedyś sobie od niej zażyczę coś, z czego będę mogła uszyć taką torbę, jak ta, nad którą Ty się tak napracowałaś. Będę z dumą nosić. Tak, jak Ania. A Twoja praca - rewelacja. Podziwiam te równe ściegi i też zaciskam zęby. Też tak będę szyć!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam za słowo! Warto :)

      Usuń
  8. O ja cie! Boskość.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne w niej jest to połączenie z turkusem morskim i cały fason bardzo minimalistyczny, prosty, no i nowoczesny jednak. Uwielbiam takie połączenia, Joanka mistrz! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. E tam mistrz - to pomysł Ani, ja tu tylko szyję :D

      Usuń
  10. piękna, cudowna, cudo.....

    OdpowiedzUsuń
  11. CU-DO-WNA! Fajny kontrast zastosowałaś w tej torbie - z róż wydobyłaś jeszcze więcej koloru a koleżanka będzie miała wspaniałą pamiątkę na lata!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Miłe, że to zauważyłaś :) Początkowo myślałam o szyciu z grubej surówki, ale uznałam, że jasna torba jest mało praktyczna, a wzór "siądzie" i całość będzie mdła. Z kolei po wybraniu morskiego koloru bałam się trochę, że będzie zbyt mocny kontrast, ale ostatecznie wszystko wyszło na plus.

      Usuń
  12. Idealnie wydobyłaś głębię obrazu.Świetnie wyszło i super torba, choć dla mnie małej, za duża :) :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jejku...Haft jest rewelacyjny ;) Super wyszła ci ta torebka, fajnie dobrałaś kolor oprawy.

    OdpowiedzUsuń
  14. Pamiętam, że z podobnymi różami moja babcia miała dwie poduszki. Haft przepiękny, a wykorzystanie go do uszycia torby to strzał w dziesiątkę!

    OdpowiedzUsuń
  15. te róże piękne współgrają z turkusem, dzięki temu kwiaty są chyba jeszcze intensywniejsze:)
    Pozdrawiam,
    Em

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  17. Doskonała torebka, od dawna o takiej myślę, muszę w końcu zebrać się w sobie i zacząć. Dla mnie najtrudniejszy pierwszy krok, zawsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Asia, ta torba mnie zachwyciła ;) Jest boooooska!!! :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad!

Uprzejmie uprzedzam, że wszelkie komentarze wystawiane przez firmy, będące próbą podbicia pozycjonowania swojej strony będą kategorycznie usuwane. Lubię swojego bloga, lubię grzyby, nie lubię pasożytniczych hub!

Facebook

INSTAGRAM

Subscribe