DIY: jak zrobić okrągłe podkładki z resztek tkanin

21:49

Wpadłam w szał wiosennych porządków, zmian w mieszkaniu i chęć ostatecznego pozbycia się nieużywanych materiałów (to akurat dość częsta i nieleczona przypadłość). Postanowiłam połączyć pożyteczne z przyjemnym, dodając do tego odrobinę relaksu. W wyniku stworzyłam nowy, dodatkowy element domowy: małe podkładki, wykonane w całości z resztek tkanin.



Czego potrzebujemy? 
- nieużywane tkaniny - u mnie: ocalone przed "przeznaczeniem na szmaty" stare koszule i trzymane wiecznie i nie wiadomo po co resztki bawełnianych zasłonek. 
- mulina i igła
- chwili dla siebie :)

Do dzieła!
Tkaniny tniemy na paski szerokości 5 cm. Proponuję przygotowywać paski o różnych długościach, kolorach, wzorach - im więcej różnorodności, tym efekt będzie ciekawszy - chyba, że wolicie iść w minimalizm :) Taśmy zszywany ze sobą (ja z wygody zszyłam paski na maszynie) i tworzymy dłuuuugi pas. Do wykonania podkładki o średnicy 12 cm użyłam taśmę o łącznej długości ok. 3,5 m.


Dla wygody nawińmy sobie taśmę na książkę, piłkę czy rolkę po papierze toaletowym. Ja szczęśliwie znalazłam szpulę po zużytej lamówce. Czas zaprosić igłę i nitkę.  


Odwijamy taśmę, skręcamy ją w palcach i zawijamy małego "ślimaka". Na początku złapmy go mocno w palce, aby nam się nie wykręcił i zszyjmy go drugą ręką tak, aby nam się nie rozplątał. Następnie doszywamy do niego (kontynuując ślimaczy skręt) skręcane na bieżąco paski tak długo, aż osiągniemy pożądaną średnicę. 


Rada: dokładając skręcone paski nie napinajcie ich - dajcie im luzu, bo podkładka zacznie się Wam wyginać w kształt miseczki (co też jest pomysłem!).


Druga rada: jeśli zależy Wam na estetyczniejszym wykończeniu podczas skręcania pasków zadbajcie o to, aby brzegi tkaniny były schowane do wewnątrz - nie będę się "siepać". W tym celu można też śmiało użyć pasków dzianiny, np. ze starych t-shirtów.


Końcówkę podszyjmy pod spód i... gotowe!

Dzięki takiemu recyklingowi picie herbaty nabierze od razu innego smaku ;)

Na zdrówko!
Joanka

You Might Also Like

23 komentarze

  1. !:) świetny pomysł!!! :)
    Wszystkiego Dobrego!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale fajny pomysł :) Od razu mnie kusisz z tą miseczką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha! Od razu pomyślałam, aby zrobić też taką duuużą michę na owoce, ale nie wiem czy byłaby praktyczna. Chociaż... nawet jak się ubrudzi (to samo się tyczy podkładek w połączeniu z herbatą czy napojami wszelkimi) - można uprać. Przynajmniej wiadomo, że nic się nie stłucze ;)

      Usuń
  3. Dzięki za ciekawy pomysł na wykorzystanie kolorowych resztek. Notuję w pamięci, a nóż się kiedyś przyda.

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacyjny pomysł- dziękuję! Tylko czy cierpliwości mi wystarczy? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale genialny pomysł na podkładki ! Ja ostatnio z resztek uszyłam worek na pedał do maszyny. Przecież nic nie może się zmarnować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. takiej podkładki jeszcze nie widziałam! zacheciłaś mnie do pracy:) dziś wieczorem potnę materiały a od jutra zacznę zszywanie-zamarzyło mi się takie wielkie koło w sam raz na stół pod imbryk z herbatą:) dzięki wielkie za inspirację:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Śmiało, częstujcie się pomysłem! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiszą u mnie na liście do zrobienia... Nawet ten kolor by mi pasował:) Jednakoż w potrzebnych akcesuarów do wykonania brakuje mi "chwili dla siebie";)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo pomysłowe :) Fajne rzeczy tworzysz, zostaję na dłużej i pozdrawiam serdecznie

    >Zapraszam do mnie<

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny pomysł na resztki tkanin lub włóczki zpagetti :) Pozdrawiamy i zapraszamy do nas :)

    OdpowiedzUsuń
  11. super są, szkoda tylko że mam maksymalnego lenia :( przydałby się kopniak w cztery litery dla rozpędu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto walczyć z tą częstą przypadłością :D

      Usuń
    2. Dokładnie! :D Mniej znaczy więcej i zawsze się sprawdza!

      Usuń
  12. Genialny pomysł Asiu! Piękno tkwi w prostocie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Joanko, zachwyciłaś mnie swoim blogiem i pomysłami. Wykorzystałam pomysł na podkładki na swoim blogu, podając oczywiście źródło, ale zapraszam byś sama zerknęła pod kątem praw autorskich i w razie czego jestem otwarta na sugestie :)
    szyjidajszycinnym.blogująca.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo mi miło :) Super pomysł na podkładkę pod gorące naczynia!

      Usuń
  14. Super, nie wpadłabym na to :)

    http://nellyyy-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. I really liked this part of the article, with a nice and interesting topics have helped a lot of people who do not challenge things people should know... you need more publicize this so many people who know about it are rare for people to know this... Success for you.....!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Ooo super pomysł. Ze ścinków zawsze można coś fajnego wykombinować. Zapisuję pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ooo super pomysł. Ze ścinków zawsze można coś fajnego wykombinować. Zapisuję pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Thats a good' article, i usually amazed with' this thing, i asked myself about this opinion, I wish You'll a better articles that can make another people impressive.. don't make the article feel rigit and isn't interesting and poor, i like to read this' article and i think this is "good".thank you' m'y brother.

    OdpowiedzUsuń
  19. Anonimowy11/6/16

    Witam!,uwielbiam Twój blog

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad!

Uprzejmie uprzedzam, że wszelkie komentarze wystawiane przez firmy, będące próbą podbicia pozycjonowania swojej strony będą kategorycznie usuwane. Lubię swojego bloga, lubię grzyby, nie lubię pasożytniczych hub!

Facebook

INSTAGRAM

Subscribe