Jak uszyć dekoracyjną girlandę z trójkątów - tutorial

23:27

Mamy okres weselno-piknikowy - na pewno znajdzie się okazja, by wykorzystać uszytą własnoręcznie girlandę z trójkątnych chorągiewek! Uszycie jej jest bardzo łatwe i może się okazać dobrym startem w szyciu dla początkujących :) Pokażę Wam jak wykonałam weselną dekorację dla koleżanki. W identyczny sposób możecie uszyć (np. używając kolorowych tkanin) wesołą ozdobę na wybraną okazję albo codzienną dekorację pokoju czy ogrodu.  


1. Przed przystąpieniem do pracy przygotowałam sobie szablon: ze sztywnej kartki A4 wycięłam trójkąt o wymiarach 21x25 cm. Następnie odrysowałam potrzebną ilość trójkątów (w moim przypadku 7) na podwójnie złożonym materiale. Materiał powinien być złożony prawą stroną do środka. Po wycięciu trójkątów namalowałam farbą do tkanin napis - wersja dla chętnych :)
2. Przygotowane trójkąty zszywamy wzdłuż wskazanej powyżej linii, pozostawiając u góry otwór. Pamiętajcie o wzmocnieniu początku i końca szwu.


Po zszyciu wywijamy trójkąty na prawą stronę i przeprasowujemy żelazkiem. Zaszywamy otwory.


Do tak przygotowanych trójkątów doszywamy sznurek lub tasiemkę. Odległość miedzy trójkątami wynosi u mnie 3 cm :) Ja przyszyłam lniany sznurek w rogach trójkątów, to wystarczy. Można to zrobić także ręcznie. Trzeba tylko uważać, aby sznurek był odpowiednio napięty.


I gotowe. Proste, prawda? :)


Powodzenia w tworzeniu dekoracji :) 
A Gosi i Romkowi, którym dedykowana była girlanda, życzę 100 lat!

Joanka

You Might Also Like

30 komentarze

  1. bardzo fajny pomysł - taką girlandę można szybko przygotować, na różne okazhe i sprawić komuś dużą przyjemność :)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajny pomysł i przydatny

    Zapraszam serdecznie do mnie na przepis na pyszną sałatkę z arbuzem.
    http://iamemilia.blogspot.com/2014/06/saatka-z-arbuzem.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakbyś wyczuła potrzebę, bo planuję niedługo uszyć podobną do pokoju synka mojej koleżanki i się zastanawiałam jakiej wielkości zrobić trójkąty! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nosa ;) Dobrze, że tutek jest przydatny!

      Usuń
  4. UWielbiam girlandy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja doceniłam jakiś czas temu, mają naprawdę fajny urok i potrafią dodać dużo klimatu do wnętrz :)

      Usuń
  5. fajny pomysł z tym sznurkiem, ja zazwyczaj wszywałam w złożony wąski pasek jak przy spódnicy a tu takie proste rozwiązanie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest szybciej i chyba wygodniej. Aczkolwiek jak się dobierze ciekawie wstążkę, tasiemkę z ładnego materiału to z powodzeniem zastąpią zwykły sznurek i na pewno efekt jest ciekawszy:)

      Usuń
  6. super pomysł! zaczynam przygodę z maszyną i girlanda z trójkątów jest moim pierwszym uszytym tworem :) czytając Twój post mam wrażenie, że trochę przekombinowałam i utrudniłam sobie zadanie, bo najwięcej czasu straciłam na taśmę do której doszywałam trójkąty... na przyszłość wykorzystam patent ze sznurkiem :) moje efekty za chwilę na moim blogu - zapraszam :) i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Za girlandami nie przepadalam bo wydawały mi się przeslodzone i dość trudne - może nie tyle trudne co pracochłonne - ale Twoja przypadła mi do gustu. Prosta i efektowna. Może jednak się skusze..

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo fajny pomysł zrozumiały kursik niedługo mojego synka i męża urodziny chyba też takie cudo wykonam jeżeli nie masz nic przeciwko temu. :-D dziękuję za inspirację!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że nie mam nic przeciwko - po to jest ten tutorial :) Szyj, z chęcią zobaczę efekty!

      Usuń
  9. Anonimowy16/6/14

    zboczę trochę z tematu i zapytam:
    Joanko a jak nazywają się takie metalowe kółka, które się mocuje (wkłada, wszywa?) w zrobione dziury w materiale żeby ten materiał wytrzymał obciążenie i się nie strzępił? Nie wiem czy dobrze tłumaczę. I jeszcze gdzie takie cudowne cosie można dostać?
    Pozdrawiam: Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, to są nity :) Ja mam zestaw kaletniczy, w którego skład wchodzi dziurkacz kaletniczy i nitownica mocująca kółeczka w dziurkach. Można kupić gotowe zestawy, np. w Lidlu czy na allegro.

      Usuń
    2. Anonimowy18/6/14

      Dziękuję bardzo :)

      Usuń
  10. Bardzo przydatny ten tutorial. Zawsze się zastanawiałam jak to się szyję. Teraz już wiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest naprawdę proste i z odrobiną cierpliwości można wykonać nawet bez użycia maszyny :)

      Usuń
  11. Wykorzystałam Twój tutorial i wykonałam podobną girlandę na prezent dla znajomych.
    Mam nadzieję, że spodoba Ci się :)
    http://mojenozyczki.blogspot.com/2014/10/girlanda-z-trojkatow.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że się podoba, super! :D Popieram całą sobą takie prezenty!

      Usuń
  12. A otwory zszywa Pani potem ręcznie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak :) Trójkąciki można też przyszyć po całości np. do taśmy/wstążki i wtedy można pominąć etap szycia ręcznego ;)

      Usuń
    2. Właśnie tak zrobiłam :) ślicznie dziękuję

      Usuń
  13. szycie girlandy jest bardzo przyjemne chociaż przy pierwszej próbie może wydawać się trudne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla chcącego nic trudnego ;)

      Usuń
  14. Przypominają mi się moje próby zrobienia dekoracji do ogrodu, z okazji urodzin mojego synka :) Tutorial świetny!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad!

Uprzejmie uprzedzam, że wszelkie komentarze wystawiane przez firmy, będące próbą podbicia pozycjonowania swojej strony będą kategorycznie usuwane. Lubię swojego bloga, lubię grzyby, nie lubię pasożytniczych hub!

Facebook

INSTAGRAM

Subscribe