Mądra zabawka, czyli kostka edukacyjna.

22:06

Biorąc pod uwagę zbliżający się Dzień Dziecka od jakiegoś czasu krążył wśród znajomych temat idealnej zabawki - wesołej, kolorowej, ale i mądrej. Za każdym razem wygrywała kostka edukacyjna. Tak też się złożyło, że kumpel poprosił mnie o uszycie takiej zabawki. Prosił wyłącznie o to, żeby była klamra do zapinania - resztę pozostawił w moich rękach. No to zaszalałam! Jakiś czas temu szyłam kostkę edukacyjną dla koleżanki - motywem przewodnim były różnego rodzaju środki komunikacji. Tym razem uparłam się wewnętrznie, że sześć ścian kostki będzie poświęcone... zwierzętom (zostało mi to chyba po szytych kiedyś ptaszkach sensorycznych). I tak zebra ma odpinane paski, lwiątko w mig zmienia się w lwa, krokodyl ma sznurowaną paszczę, uszy słonia szeleszczą, a trąba działa jak lasso, las można spiąć klamrą, do tego wszystkiego małpa może chować za zębami pyszne smakołyki - w świecie dziecka wszystko jest możliwe :)



Szycie kostki okazało się bardzo dobrą zabawą. Wymyślenie każdej ścianki, materiału i elementu interakcji okazało się ciekawym wyzwaniem. Kostka wymiarami zbliżona jest do piłki. Jak mnie trafi złota strzała macierzyństwa to uszyję taką swojemu dziecku, a co! A biorąc pod uwagę ostatnie deklaracje... ;) Jestem ciekawa opinii rodziców - czy popierają wybór kostek edukacyjnych jako przykład mądrej zabawki?


Kostka bierze udział w konkursie "Zainspiruj nas - szyjemy!"

Pozdrawiam,
Joanka

You Might Also Like

70 komentarze

  1. JA popieram! Miałam przyjemność uszyć kilkanaście kostek edukacyjnych....co prawda żadna nie jest tak wspaniała jak Twoja ale zadanie edukacyjne spełniają.Zachwycona jestem każdą ścianką Twojego wykonanina. Majstersztyk:)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Hally! Cieszę się, że te godziny pracy nad nią zostały docenione :)

      Usuń
  2. Genialna jest. Ja chce taką! Proponuję od razu na masową produkcję przejść. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O nie nie, żadnej masówy ;)

      Usuń
  3. To jest fantastyczna zabawka!
    Świetny pomysł!
    Zapraszam do zgłoszenia jej do Szufladowego wyzwania "Zainspiruj nas! - Szyjemy".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) O, zastanowię się nad tym! Skoro zabawka jest na tyle dobra, że aż inspirująca tym bardziej mi miło :)

      Usuń
  4. Zabawka jest nawet więcej niż dobra :) Zgłaszaj się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, zgłosiłam :) Zobaczymy!

      Usuń
  5. Wygląda na strasznie pracochłonną, ale skoro dobrze się bawiłaś to wszyscy skorzystali Ty, dziecko, a nawet Twój blog ;)
    Żałuję, że za mojego dzieciństwa takiej nie miałam ;) Chociaż może kiedyś dorwę się do takiej zabawki i zaszaleję , kto wie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak praca nad nią była czasochłonna, ale warta efektu. Sama się nią bawiłam i cieszyłam jak szalona się nie dziwię, że miałabyś ochotę ;)

      Usuń
  6. Rewelacja, naprawdę! Szalenie pomysłowa. Jest jakaś szansa na produkcję dla ludu lub indywidualne zamówienie? Tylko jakiejś sowy mi tam brakuje :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Co do zamówień - zawsze chętnie przyjmuję :)

      Usuń
  7. Wygląda cudnie! Strasznie zazdroszczę temu maluchowi co będzie się nią bawił, bo na pewno będzie to zajęcie bardzo ciekawe i inspirujące do wymyślania różnych historii z życia zwierząt! Jesteś mistrz!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniała kostka, masz głowę do wymyślania i ręce do tworzenia - czego chcieć więcej ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł! Sznurowadło, zatrzaski i inne bajery! Superowe!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ważne aby dziecko miało radochę, a każda strona kostki zaskakiwała :)

      Usuń
  10. Ta kostka jest genialna :) bardzo mi się podoba i z pewnością podarowałabym taką swojemu dziecku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszy mnie ten komentarz :)

      Usuń
  11. Fantastyczna kostka! Obdarowane dziecko będzie szczęśliwe:) Nawet ja jakbym taką dostałą byłabym szczęśliwa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, mam nadzieję, że kostka będzie służyć 1,5-rocznemu Malcowi przez dłuższy czas :)

      Usuń
  12. Anonimowy1/6/14

    Bardzo pomysłowa i estetyczna. Sznurowadło mnie rozbroiło. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Estetyka wykończeń to coś, co mnie czasem gubi ;)

      Usuń
  13. GENIALNA lepszej jeszcze nie widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło to czytać :)

      Usuń
  14. Najładniejsza, jaką widziałam! Moje dziecko się nigdy czymś takim nie bawiło. Może dlatego, że nie miało:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) No to do boju Mamo!

      Usuń
  15. Geniusz! Podziwiam Twoją pomysłowość :) Wszystkie strony są fajne, ale najbardziej podoba mi się wilk :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Przyznam po cichu, że mi też ;)

      Usuń
  16. Świetna jest! Myślę, że było warto ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, ciągle czekam na relację na temat podarku ;)

      Usuń
  17. O rany, cudna! :)) Najbardziej podoba mi się zły wilk :) Powodzenia w wyzwaniu, dla mnie to faworyt :)

    OdpowiedzUsuń
  18. niesamowita kostka!! krokodyl i zebra to moi ulubieńcy:) genialne wykonanie:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Joasiu jesteś genialna. Moja starsza córka właśnie jest na etapie zapisania każdej możliwej klamry a sznurowane buty muszę chować bo każdy jest wiązany na swój indywidualny i niepowtarzalny sposób, że ciężko mi samej czasem te wiązania opanować. Zebra też jest przeswietna bo ma "Pyk pyk". Trafilas w samo sedno i aż się dziwie, że sama nie wpadlam na nic podobnego, może dlatego, ze wciąż nie mam wymarzonej maszyny do szycia :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może warto w nią zainwestować w takim razie? Wydatek rzędu 400 zł i masa uszytych zabawek zwróci się szybko zamiast kupowania nowych maskotek :) Cieszy mnie Twój komentarz. Sama dziecka nie mam, kostkę szyłam na wyczucie, myśląc co może zainteresować malca. Cieszę się, że trafiłam :)

      Usuń
    2. Czekam na maszynę lidlowska. Ostatnio niestety mi wykupili. Mam możliwość zakupu nowej maszyny z biedronki za 100 zł ale trochę się obawiam, bo malo jest opinii na jej temat. Poza tym z wrażenia zapomnialam zapytać czym wypelnilas kostkę?

      Usuń
    3. Na temat biedronkowej maszyny nie znam też opinii, a pod lidlową podpisuję się obiema rękami i nogami :) Do wypełnienia użyłam wkładu poduszkowego :)

      Usuń
    4. W takim razie posłucham i poczekam grzecznie na silvercresta. Nie wiem czy dobrze się orientuje ale chyba jest dostępna jakoś w grudniu? Wież cos może na ten temat?. Tymczasem kostka pozostaje moja wielka inspiracja. Podobnie jak reszta Twoich tworów. Jestem Twoja wielka fanka :) i cieszę się, ze jesteś. Pozdrawiam. Joanna :) ps. Sprawilas ze zaczynam lubić swoje imię ;)

      Usuń
    5. Niestety nie znam prognoz co do maszyny, ale też trzymam rękę na pulsie ;) Dziękuję jeszcze raz. A Asia to bardzo ładne imię, ot co! :D

      Usuń
  20. Kostka wygląda OBŁĘDNIE! Słoń... no słoń to mnie rozbroił :D tak samo krokodyl :) Każda ścianka jest mega pomysłowa, pięknie wykonana a poza tym kostki edukacyjne, książeczki itp. dzieci uwielbiają i potrafią długo się taką zabawką zabawić i dać odetchnąć rodzicowi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli pomysł uszycia podobnej dla swojego dziecka w przyszłości jest bardzo dobrym pomysłem :) Cieszę się, że mój pomysł na kostkę się spodobał :)

      Usuń
  21. Fantastyczna jest! Jak zobaczyłam tę klamerkę z pierwszego zdjęcia, od razu się zakochałam! Moja mała uwielbia gryźć wszystko, ale klamerki to jest jakaś tajemnicza rzecz - żadnej nie przeoczy i musi posmakować.
    Wszystkie ścianki Twojej kostki są świetne. Krokodyl - haha! A słoń! Mistrzostwo! :)
    Chciałabym taką! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Sama też bym chciała, ale swoje już się nią wybawiłam ;)

      Usuń
  22. łał łał łał! ile kształtów, faktur i kolorów. każdy maluch będzie zachwycony odkrywaniem ciekawostek na każdej ze ścianek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby na długo służyła! :)

      Usuń
  23. Do tej pory nie widziałam kostki edukacyjnej, którą kupiłabym dziecku, bo z reguły są (a w zasadzie były, bo moje dzieciaki już są starsze) nudne. Ale Twoja - szacun! Powinna wejść do stałego repertuaru każdego maluszka! Za wzory, pomysł, wykonanie, różnorodność barw, faktur, łączenie zabawy z nauką... Jest fantastyczna!





    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo, bardzo mi miło :)

      Usuń
  24. Anonimowy5/6/14

    Jestem tu pierwszy raz i się zakochałam! Kostka rewelacja , skąd wzięłaś pomysł? Boskie .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Pomysł przyszedł sam. Kiedyś koleżanka poprosiła mnie o uszycie zabawki-kostki, której każda ze ścianek będzie uczyć dziecko. Kostkę zaprezentuję w najbliższym czasie na blogu :)

      Usuń
  25. A ja mam jeszcze głupie pytanie, bo pewnie dla wielu to oczywiste - jakie narzędzia sa potrzebne do wykonania dziurek na kły- sznurowadla w szczęce krokodyla ( chodzi mi o te metalowe kółka) i zapięcia do pasków zebry?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest głupie pytanie ;) sama długo nie wiedziałam. Ja mam zestaw kaletniczy, w którego skład wchodzi dziurkacz kaletniczy i napownica. Można kupić gotowe zestawy, np. (znowu :P ) w Lidlu.

      Usuń
  26. Bardzo chciałabym taką kostkę jako pierwszy prezent dla Malucha, który jeszcze nie 'wykluł' się z mego brzucha:) Czy jest możliwość zamówienia takiej samej? Ile by to kosztowało, jeśli tak?
    Pozdrawiam.Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam do kontaktu prywatnego :) joanka-z@wp.pl

      Usuń
  27. Piekna. Brawo. Gratuluje wykonania i pomyslu. Pozdrawiam. Powodzenia

    OdpowiedzUsuń
  28. Perfekcyjna! Jestem pod wrażeniem pomysłu, wykonania i wykończenia :-)

    OdpowiedzUsuń
  29. o jeju ale czad na kółkach. Jest doskonała.

    OdpowiedzUsuń
  30. Łał, ta kostka robi ogromne wrażenie :) Gdzieś Ty się tego nauczyła?! Wykonanie po prostu perfekcyjne!! :D

    OdpowiedzUsuń
  31. Dzięki! Jestem samoukiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. U nas na blogu filmik z wykonaniem takiej zabawki w postaci książeczki
    zapraszam

    http://figlujemy.blogspot.ch/2015/03/ksiazeczka-manipulacyjna-filmik.html

    OdpowiedzUsuń
  33. Super. Podziwiam i chylę czoła za wykonanie i pomysłowość:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Super bardzo fajna ta kostka, moje dzieciaki są teraz na etapie puzzli, układanek i nauki liczenia. Jak na razie kupuję zabawki Djeco ale jak mnie natchnie może stworzę coś sama :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad!

Uprzejmie uprzedzam, że wszelkie komentarze wystawiane przez firmy, będące próbą podbicia pozycjonowania swojej strony będą kategorycznie usuwane. Lubię swojego bloga, lubię grzyby, nie lubię pasożytniczych hub!

Facebook

INSTAGRAM

Subscribe