Eko-aranżacja

00:09

Dziś dla odmiany chciałabym pokazać Wam coś trochę innego - praca w miejscu, w którym ceni i stosuje się zasady recyklingu przynosi wiele ciekawych wyzwań i efektów, którymi warto się z Wami podzielić! W swoim pracowniczym dorobku mam już np. uszycie z tekstylnych resztek baraniego udźca i ozdobienie jajka przy pomocy balonu ;) Do naszego dużego, kreatywnego grona osób należy Alicja (AŻ rękodzieło) - nie znam drugiej osoby tak rozkochanej w upcyklingu! Jakiś czas temu byłyśmy odpowiedzialne za stworzenie na potrzeby konferencji aranżacji wnętrza, składającej się z dodatków i mebli, pochodzących z recyklingu. Miałyśmy do dyspozycji: butelki PET, nakrętki, rolki po papierze toaletowym, stare t-shirty, kubeczki po jogurtach, mleku i zupie na wynos, zużyte mazaki, palety, ścinki materiałów, plastikowe sztućce. Oto kilka z naszych pomysłów.

Ze starej, przeszlifowanej na nowo euro palety i sztywnych rolek po ręcznikach papierowych...
...powstał stół!

Puste, zużyte butelki, kartony i kanister po glicerynie...
...przerobiłam na awangardowe siedzonka ;)

Plastikowe łyżeczki... 
 ...przeobrażone zostały w bukiet kwiatów, a rolę wazonu spełniło opakowanie po jogurcie, ozdobione lnianym sznurkiem.

A co postało z resztek tkanin, t-shirtów i plastikowych nakrętek? 
Ja uszyłam stworka - maskotkę, a Alicja wykonała piękny dywanik, o którym możecie przeczytać więcej na jej blogu - klik (warto rzucić okiem - kawał dobrej roboty!). Na stole leży uszyty przeze mnie udziec, wykonany na potrzeby zajęć :)

Jeszcze pomysł na nadanie drugiego życia opakowaniom po mleku i po zupie na wynos ;)

Cała aranżacja prezentowała się tak:
fot. Tomasz Kamiński
Mam nadzieję, że nasze pomysły zainspirują Was do stworzenia upcyklingowych rozwiązań w zaciszu domowym. Ja na przykład po powrocie z pracy podjęłam próbę wykonania podobnego dywanika z t-shirtów. Idzie mi to powoli, ale ciągle do przodu. Jak tylko skończę zaprezentuję Wam efekty. Póki co wiadomo, że dywanik będzie zielony :)


Do spisania!
Joanka

You Might Also Like

22 komentarze

  1. Uwielbiam recykling i aktywnie go uprawiam, staram się przy okazji wkręcić w to innych, organizując akcję "Recykling szyciowy". Wasze pomysły są genialne! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję w imieniu swoim i Alicji :)

      Usuń
    2. Ja też dziękuję w imieniu swoim ;)

      Usuń
  2. uwielbiam takie przemiany! Cudowna robota:) oby więcej takich tworów pojawiało się wokół nas:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dokładnie! Obie spełniamy się upcyklingowo w swoich domach i miejscu pracy też wkręcając w to innych, bo warto! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Taki bukiet z łyżeczek to nawet i w domu bym postawiła;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, wygląda naprawdę zacnie! Pytałam z ciekawości innych czy wiedzą z czego jest zrobiony - nie wiedzieli ;)

      Usuń
  5. Asiu, musimy to kiedyś powtórzyć! Miło mi się z Tobą pracowało, a efekty.. wspaniałe ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne pomysły, podoba mi się wykorzystanie skrzynek i palety :)
    F.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem pod mega wrażeniem! aż mi brakuje słów ;). Świetna robota, świetne pomysły, końcowy efekt - rewelacyjny!. Nigdy bym się nie spodziewała, że z recyklingu można otrzymać takie rzeczy!!!! Naprawdę chyba już z 5 razy przeglądałam te wszystkie zdjęcia. Śliczne są te wszystkie rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cieszę się i zachęcam do upcyklingu! Nowe dawki pomysłów regularnie serwuje Alicja :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie rzeczy! Całość faktycznie wyszła bardzo inspirująco!

    OdpowiedzUsuń
  10. Tworzysz superaśne rzeczy, bardzo podoba mi się Twój dywanik. Mnóstwo ciekawostek na Twoim blogu. Gratuluję pomysłów. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dopiero zaczątek zielonego dywanika, a cały dywanik dziergała dzielnie Alicja ;) Dziękuję, rozgość się. Cieszę się, że mogę inspirować :)

      Usuń
  11. jestem pod wrażeniem! patent z dywanikiem z koszulek znam, czas na stworzenie nowego cuda do łazienki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i życzę powodzenia! :)

      Usuń
  12. Jestem pod wrazeniem ! Swietne pomysły! tylko na ten dywanik to chyba ze 100 metrow potrzebowala bym ;p i z kad tyle koszulek ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O dziwo wcale nie trzeba dużo tej dzianiny. Ten dywanik, który robiła Ala powstał z ok. 6 t-shirtów. Warto nawet kupić w lumpeksie koszulki za 1 zł ;) No chyba, że człowiek porywa się na dywan o średnicy 1,5 m, jak ja... ^^

      Usuń
  13. Robię dywan!! Tęczowy!!! Dzięki za wene. Zawsze można na Ciebie liczyć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam się (w tym wypadku w imieniu Ali) :) Tęczowy będzie super! Można w łatwy sposób osiągnąć świetne przejścia tonalne!

      Usuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad!

Uprzejmie uprzedzam, że wszelkie komentarze wystawiane przez firmy, będące próbą podbicia pozycjonowania swojej strony będą kategorycznie usuwane. Lubię swojego bloga, lubię grzyby, nie lubię pasożytniczych hub!

Facebook

INSTAGRAM

Subscribe