Uszyj zabawkę z sensem!

16:12

Akcja mobilizacja! Jeszcze trwa akcja szycia zabawek dla podopiecznych wrocławskiego Hospicjum dla Dzieci! Celem akcji jest uszycie zabawek sensorycznych, które będą działać na zmysły dzieci poprzez zastosowanie różnorodnych faktur, wypełnień, kształtów i kolorów mają pobudzać wzrok, dotyk, słuch dzieciaków, gdyż większość z nich ma ograniczone możliwości ruchu i odbierania świata wszystkimi zmysłami. Zabawki powinny dotrzeć do fundacji do 1 czerwca, by później trafić do małych rączek na Dzień Dziecka.



Ja - jak zwykle - "rzutem na taśmę" uszyłam trzy maskotki. Bardzo długo główkowałam, jak w ogóle ugryźć temat zabawki sensorcznej i długo nie mogłam wpaść na żaden sensowny pomysł. Ostatecznie postanowilam uszyć trzy ptaszki: sikorkę, gila i rudzika. Mają różne wypełniania, kolory, można szeleścić sikorką, miętosić polarowe skrzydełka, grzechotać ogonkiem albo ciągnąć za nóżki. Dla starszych dzieci dodatkowo przewidziany walor edukacyjny z ornitologii ;)

Każdy ptaszek jest inny: sikorka  wypchana jest ryżem i w połowie watoliną, rudzik ma w środku soczewicę, gil - kuskus. Do skrzydełek rudzika i ogona gila nasywałam też drobny makaron i ryż. Skrzydełka sikorki mają w środku wszytą folię i szeleszczą przy poruszaniu.


Zdaje sobie sprawę, że zostało niewiele czasu, ale gorąco zachęcam Was do wzięcia udziału w akcji! Wystarczy uszyć choćby zwykłe woreczki napełnione grochem - szybkie i tanie w wykonaniu, a pożytek bezcenny :) Szeczegóły akcji: KLIK


Pamiętajcie też o akcji mającej na celu zwiększenie wykrojów w magazynie BURDA! Zostało kilka dni do końca maja, aby podpisać PETYCJĘ!

Pozdrawiam Was serdecznie!
Joanka

You Might Also Like

46 komentarze

  1. Super pomysł i piękne ptaszki. Tylko trochę mało czasu zostało:/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie trochę późno już jest, ale jest jeszcze trochę czasu mimo wszystko :) Myślę, że hospicjum chętnie przyjmie nowe zabawki także poza akcją :)

      Usuń
  2. Sikorka świetna-nie słyszała o akcji, z chęcią bym sie dołączyła ale nie wiem czy zdążę;)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny pomysł i ptaszki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. o ranyyyy, jakież one są słodkie! Szalenie podoba mi się sikorka. I to, że można nią szeleścić, jeej!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja włąsnie woreczki swoim dzieciom miałam szyc ale takie ptaszki to jest to...cuuuda...

    OdpowiedzUsuń
  6. Twoje zabawki są rewelacyjne i na pewno dzieci będą wolały takie ptaszki niż zwykłe woreczki :-) Super akcja i fajne zabawki, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję! :) Akcja od razu mi się spodobała i przyznam szczerze, że uszycie takiej zabawki było w sumie ciekawym wyzwaniem.

      Usuń
  7. Świetne te Twoje ptaszki! Myślałaś, myślałaś i wymyśliłaś super prezenty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj myślałam straaaasznie długo! Ale jestem zadowolona, mam nadzieję, że o to chodziło organizatorom i że ptasie trio przypadnie dzieciom do gustu :)

      Usuń
  8. szkoda, że tak mało czasu zostało :( Nie zdążę niestety :( Może będzie jeszcze jakaś akcja?

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapomniałam dodać, że moje serce skradła Sikorka ;)

      Usuń
    2. Myślę, że hospicjum przyjmie chętnie zabawki również poza akcją - warto popytać :) Podobna akcja była w zeszłym roku. Być może w przyszłym roku też się powtórzy.

      Usuń
  9. Śliczne ptaszki:) Akcja wspaniała:)

    OdpowiedzUsuń
  10. świetny pomysł :) Pięknie Ci wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  11. kurcze, żebym miała takie zdolności to chętnie bym pomogła.. ale Twoje to są cudne ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jej, one są poprostu CUDOWNE! :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Moje też się szyją:) Mało czasu, mało czasu ale damy radę:)
    Moim faworytem jest gil! Urocze wyszły!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Trzymam kciuki, szyj szyj!

      Usuń
  14. Fantatstyczny pomysł! I świetne wykonanie:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajny blog o szyciu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo mi miło :)

      Usuń
  16. Genialny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  17. Ptaszki piękne, uszyte ślicznie i pomysł świetnej akcji...ale oprócz tego co napisałaś "można szeleścić sikorką, miętosić polarowe skrzydełka, grzechotać ogonkiem albo ciągnąć za nóżki. " to mniejsze dzieciątko może też oderwać oko i je połknąć, albo wsadzić do nosa/ucha...a to raczej niepożądany walor sensoryczny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomyślałam o tym i starałam się maksymalnie mocno przyszyć grubymi nićmi te koraliki :)

      Usuń
  18. Och, szkoda, z enie wiedziałam o tej akcji wcześniej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno tego typu akcji bedzie więcej :) Postaram się informować o nich wcześniej, bo tym razem za późno się zebrałam...

      Usuń
  19. Ja właśnie nad tym siedzę i jutro wysyłam. Twoje ptaszki to świetny pomysł i wykonanie, na pewno się spodobają :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne! I bardzo pomysłowe. Jestem pewna, że doskonale spełniają wymogi zabawki sensorycznej. Gratuluję pomysłu i wykonania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, dziękuję :)

      Usuń
  21. Rewelacyjne te ptaszki! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. sikorka jest cudna!! a powedz, uszyłabyś dla mnie kowalika? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kowalik dla Marty Kowalik? Pewnie, lubię takie małe wyzwania :D

      Usuń
    2. super :) aż skaczę z radości :) właśnie zachwyciła mnie również sówka-indianka w formie breloczka :D chyba czekają mnie u Ciebie większe zakupy :)

      Usuń
    3. Zgłoś się na maila :) joanka-z@wp.pl

      Usuń
  23. Wielka szkoda, że dopiero dzisiaj dowiedziałam sie o tej akcji :(
    Co do Pani bloga to śledzę go juz od jakiegoś czasu. Tym bardziej lubie tu zagladac bo mieszkam w tej samej miejscowości. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  24. Zapraszam po wyróżnienie

    OdpowiedzUsuń
  25. Super, idealnie oddałaś wygląd pierzastych

    OdpowiedzUsuń
  26. cudne te zabawki:)
    bardzo fajne wypełnienie:) pomysłowo:)
    bardzo fajna akcja...

    OdpowiedzUsuń
  27. jesteś genialna! :) akcja naprawdę świetna.

    OdpowiedzUsuń
  28. Zachwycona jestem, kupiłabym takie coś :) bo nie jest dobra w szyciu takich małych rzeczy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) A małe formy to kwestia wprawy :)

      Usuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad!

Uprzejmie uprzedzam, że wszelkie komentarze wystawiane przez firmy, będące próbą podbicia pozycjonowania swojej strony będą kategorycznie usuwane. Lubię swojego bloga, lubię grzyby, nie lubię pasożytniczych hub!

Facebook

INSTAGRAM

Subscribe