Burdo, chcemy więcej męskich wykrojów! - akcja i petycja

13:14

Chcemy?
Pewnie, że chcemy!

W ostatnim numerze Burdy pojawiło się kilka męskich wykrojów. Ręka do góry- kto kupił to pismo specjalnie dla nich? To nie do przyjęcia, że w tak popularnym na całym świecie magazynie męskie wykroje pojawiają się raz lub dwa razy roku (wow!), a numer kupuje się na zasadzie "kupię skoro już jest, na pewno później się przyda". Męskie wykroje odnotowałam póki co w numerach: Burda 4/2007, 1/2010, 1/2011, 5/2011 (stąd szyłam koszulę), 4/2012, 12/2012, 3/2013 i jeszcze jakiś dres z lat 90-tych (muszę poszukać i wpiszę). 
To wszystko: podstawowy krój spodni, koszuli (opcja z kołnierzem lub stójką, długi rękaw/krótki), marynarka, prosta kamizelka, nawet jakaś kurtka. W sumie można uznać, że na przestrzeni lat moglibyśmy uzbierać zestaw podstawowych wykrojów. Raz ze sporą obawą (rozmiarówka w Burdzie baaaardzo często szwankuje) uszyłam męską koszulę i od razu pojawiły się głosy kolegów, że chcą też ubrania, a ja rozłożyłam bezradnie ręce.
Osoby zaawansowane będą w stanie poradzić sobie z podstawowym wykrojem i go ulepszyć, dopasować, pokombinować. A osoby stawiające pierwsze kroku w szyciu? Dzięki Burdzie możesz szyć sama/sam(?) - OK, ale czy rzeczywiście każda osoba jest w stanie? Burda wychodząc na przeciw osobom początkującym wydaje modele proste do uszycia, oznaczone jako "easy" oraz osobny magazyn "Szycie krok po kroku". Ale co z panami? Chcąc uszyć dla nich coś prostego jesteśmy skazani często na skomplikowane modele (koszula i portki to nie przelewki! wiele szyjących osób się ich boi!). W "Szyciu krok po kroku" nie uraczymy takich wykrojów wcale. Mój chłopak chciałby sobie coś uszyć, a nie porwie się przecież na początek na skomplikowany wykrój. 
No i jak to się ma do mody kobiecej? Być może moda męska nie jest aż tak dynamiczna jak kobieca, ale to nie oznacza, że jeden krój spodni ma obowiązywać przez ileśtam lat! W ostatnim czasie zauważa się ogromny powrót do szycia. Zaczynają też szyć panowie - niech mają równą szansę samorozwoju! Jeśli nie będą mieli zacięcia kombinatorskiego to będą zmuszeni szyć np. spodnie na podstawie jednego, może góra dwóch wykrojów.

Nie rozpisuję się bez powodu. Czas powiedzieć temu wszystkiemu - DOŚĆ i wziąć sprawę w swoje ręce.

Rozpoczynamy akcję pod hasłem "Chcemy więcej wykrojów męskich w BURDA PL". 
My chcemy. A Wy, Drogie Panie i Panowie? Akcja ruszyła z inicjatywy Longredthread, za oprawę graficzną dziękujemy Marchewkowej, a za użyczenie facjaty jako "twarzy akcji" - Bartasowi. Przy moim boku stoją: LolaJoo, Maryś, O-Rety, Parasola, Susanna, Intensywnie Kreatywna,  Wioletta z Bezdomnej SzafyBrumming. Mam nadzieję, że Wy też :)

Cel: 
chcemy 2 numery specjalne z modą męską w roku albo dział z modą męską w każdym numerze! Przecież to tylko wyjdzie na plus dla magazynu, prawda?


banery można pobrać na stronie: http://meskiewykroje.blogspot.com/

Co możemy zrobić?

1. Pokaż swoje poparcie i polub nas na Facebooku, przekaż informację znajomym, dotrzyjmy do jak największej ilości osób, które szyją i chcą szyć!

2. Podpisz naszą PETYCJĘ ONLINE - to jest póki co najważniejsze.

3. Wyślij maila z prośbą o więcej męskich wykrojów do redakcji niemieckiej Burdy, która tworzy i zatwierdza wykroje do wszystkich edycji Burdy na świecie: burdastyle@burda.com
Przygotowaliśmy 3 wersje językowe petycji – po polsku, angielsku i niemiecku (znajdziecie je tutaj). W temacie wiadomości wpisz swoje imię i nazwisko (np. Ola Kowalska – Petition) aby wiadomość nie trafiła do spamu.

4. Jeśli prowadzisz bloga albo fanpage i popierasz akcję to wklej baner i/lub opublikuj na nim informację o akcji - niech się wieść niesie! Teksty petycji i banery akcji znajdziesz na Facebooku oraz na stronie: http://meskiewykroje.blogspot.com/

Akcja będzie trwać do 31 maja 2013.
Wpis wyszedł mi trochę bojowy, ale mam nadzieję, że uda się nam wszystkim razem coś zmienić i że za jakiś czas blogosfera szyjących poszerzy się o panów i uszyte, męskie ubrania.

Pozdrowienia z pracowni od chcącej szyć ciuchy swojemu facetowi - Joanki :)

You Might Also Like

6 komentarze

  1. super akcja:) ja zaraz te ogłaszam na blogu u siebie. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nawet jeszcze od damskich nie zaczęłam - ostatnio poległam przy wykroju prostych szortów ;-( Ciężka sztuka to całe szycie ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie poddawaj się! Wiele osób tak zaczyna, a potem trud zwraca się z nawiązką! Tak czy siak zachęcam do poparcia akcji, bo jak sie już nauczysz to może Ci zabraknąć męskich wykrojów :) :)

      Usuń
  3. dołączam do akcji! I mam nadzieję, że coś z tego będzie :) Trzymam kciuki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacyjna akcja !
    Podpis złożyłam obiema rękami ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Popieram!
    Dopiszę jeszcze do Twojej listy magazyn 02/2002, który niedawno nabyłam na allegro, w którym są wykroje na: 2 modele spodni i kurtki, oraz 10/2005, gdzie znajduje się wykrój bardzo praktycznej męskiej bluzy, obok koszuli i zimowej kurtki, takiej typu 'anorak'.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad!

Uprzejmie uprzedzam, że wszelkie komentarze wystawiane przez firmy, będące próbą podbicia pozycjonowania swojej strony będą kategorycznie usuwane. Lubię swojego bloga, lubię grzyby, nie lubię pasożytniczych hub!

Facebook

INSTAGRAM

Subscribe