Szyjemy wielkanocne dekoracje - kurczaki i jajka

00:02


Zima w tym roku daje w kość i próbuje odciągnąć nasze myśli od tego, że dziś zaczyna się kalendarzowa wiosna! Na przekór mrozom, zaspom i zimnym zawiejom proponuję Wam wybiec myślami do przodu: do świąt, ciepłych, wesołych kolorów i... świątecznych dekoracji!
W tym roku zalęgła się u mnie w pracowni masa pociesznych kurczaków (tych samych, co w zeszłym roku) i zawieszki - jajka. Jak je uszyć? Kurczaczki powstały na bazie tego wzoru - wróbelki uszyte z żółtego filcu i bez ogonka idealnie prezentują się w roli kurcząt. A jak uszyć jajko? Poniżej znajdziecie instrukcję.


Uszycie jajeczka jest bardzo proste, więc ten tutorial raczej przyda się osobom początkującym. Może takie proste dekoracje będą pierwszymi rzeczami, jakie uszyjecie? :)

Aby uszyć jajo potrzebujemy formy - możecie sobie śmiało wydrukować, odrysować od tej, którą przygotowałam dla Was poniżej. Moje formy mają 11cm. Możecie sobie ją powiększyć lub zmniejszyć według upodobania :)
Składamy materiał prawą stroną do środka. Na jajeczko nie trzeba dużej ilości tkaniny - idealnie nadadzą się do tego resztki materiałów. Jajo odrysowujemy i wycinamy wzdłuż linii.
Zszywamy jajko. Obszywam je sunąc stopką wzdłuż krawędzi, w odległości ok 0,7cm. Osoby, które czują się niepewnie mogą sfastrygować ze sobą lub spiąć szpileczkami formy, aby się nie poprzesuwały względem siebie. Pamiętajmy, aby nie zszyć jajka do końca - zostawmy dziurkę (ok. 2cm), przez którą wywiniemy jajko na prawą stronę. Zanim wywiniemy ponacinajmy jeszcze zapasy szwów delikatnie nożyczkami (ostrożnie, aby nie przeciąć szwu!). Dzięki takim nacięciom na łukach po wywinięciu materiał nie będzie się nam ściągał i deformował.
Wywińmy jajo (możemy sobie pomóc przy tym ołówkiem, kredką czy końcówką pędzla) i przeprasujmy, aby się ładnie prezentowało :)
Na koniec wypełniamy jajko niewielką ilością wkładu (takiego, jak w poduszkach - można nawet trochę z jakiegoś jaśka uszczknąć ;) ), zszywamy ręcznie wlot...
 ... przeciągamy przez górę jajka nitkę/ sznureczek  do zawieszenia...
... i gotowe! Proste, prawda?
Jajko wieszamy na gałązce brzózki, karniszu czy lampie i niech cieszy nasze oczy :)

Uściski ciepłe! Mam nadzieję, że dzięki tym kolorom poczuliście chociaż troszkę wiosny ;)
Joanka

You Might Also Like

24 komentarze

  1. superanckie! ja mam jeszcze jajeczka takie wydmuszki z ubieglego roku i chce je wykorzystac...

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. śliczne jajeczka, kolorowe i mięciutkie ;D fajny pomysł bo i lekkie są to nie będą gałązek uginać ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :) Można zrobić je nawet bez wypełnienia - będą jeszcze lżejsze!

      Usuń
  3. Oj poczuliśmy! Takie są super kolorowe i wesołe! Aż się chce uśmiechać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak pieknienkolorowo i wiosennie:)
    pozdrawiam niebiesko:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiosną zawiało! Prześliczne jaja! A i kurczakowo niczego sobie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomysl swietny i fajnoe, ze tutorial sie znalazl :) ja w zeszlym roku robilam styropianowe jaka metoda decoupage. I juz wisza w calym domu! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kolory są iście wiosenne. Informacja o przeprasowaniu bardzo mi się przyda, moje ozdoby (zimowe) bez tego są bezkształtne!

    OdpowiedzUsuń
  8. T ejajka trochę koślawe :P To z powodu wypełnienia i materiału: znam tem ból. Ale tutorial na kurczaki się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są trochę krzywe przez wypełniacz, oj są ;) Jak się zastosuje grubszą tkaninę to jajka wyglądają lepiej :)

      Usuń
  9. Też będę teraz robiła jajeczka :) fajnie wyglądają i od razu robi się trochę wiosenniej :)

    OdpowiedzUsuń
  10. oj cieszą oko, cieszą:) uwielbiam takie pastelowe kolory:)

    OdpowiedzUsuń
  11. genialny blog czegoś takiego szukałam :)

    zapraszam do mnie marchewalaugh.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. super jajeczka, również skorzystałam z Twojego pomysłu:)

    OdpowiedzUsuń
  13. ale uroczy pomysł na świąteczne ozdoby, taki prosty, a taki daje efekt, super!

    OdpowiedzUsuń
  14. Urocze te kurczaczki:) chyba kilka i ja wyczaruje tak ladnie wygladaja ..pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. no przesłodkie są :) może by tak jednego wielkiego, a potem coraz mniejsze? pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. oj ale słodziutkie te kurczaczki :) na pewno skorzystam z tutoriala :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Rzeczywiście bardzo wiosennie się zrobiło, inspirująco, te kurczaki są genialne :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie działa mi link do tutoriala na kurczaki :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, strona wygasła, nie mogę jej nigdzie znaleźć... ale wyszukałam ten wykrój i zaktualizowałam link w treści wpisu, mam nadzieję, że to pomoże! :)

      Usuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad!

Uprzejmie uprzedzam, że wszelkie komentarze wystawiane przez firmy, będące próbą podbicia pozycjonowania swojej strony będą kategorycznie usuwane. Lubię swojego bloga, lubię grzyby, nie lubię pasożytniczych hub!

Facebook

INSTAGRAM

Subscribe