Operacja "piguła", czyli o bieli na lato

15:29


Lato to len i sukienki, czyli to, co Joanka lubi najbardziej:) 

Marzyłam o białej, lnianej sukience, na którą pomysł wykrystalizował się już dawno, dawno temu podczas recyklingowania spódnicy z wielkimi kieszeniamiPamiętając o przebojach towarzyszących tamtemu szyciu (a takiego szycia się nie zapomina... oj nie!) postanowiłam wykorzystać to, co zapamiętałam z tamtej lekcji i pozwężałam kliny boczne, niwelując dodatkowe marszczenia na biodrach. Polecam Wam ten pomysł na kieszenie, bo są po prostu genialne! Zmodyfikowaną górę sukienki możecie pamiętać z sukienki retro w grochy. Dodatkowo w ramach eksperymentowania z tetrą postanowiłam wykonać z niej podłożenie sukienki. Po naradzie plemiennej z moją mamą obie doszłyśmy do wniosku, że tetra nie różni się od zastosowanego lnu właściwie niczym poza gęstością splotu. Szyło się paskudnie, ale dzięki tetrze sukienka jest niezwykle przewiewna, zdrowa dla ciała, a skóra swobodnie oddycha. Sama sukienka jest dość prosta i od razu została ochrzczona ochrzczona mianem... "piguły" w ramach skojarzeń z fartuchem pielęgniarskim:P

Halka sprawdza się perfekcyjnie - rozwiewam wszelkie wątpliwości: eksperyment przeszedł test na 6 :D (nie gniecie się i nie "klei", ha!:D)

Na koniec pozostaje kwestia trudna: kwestia "feszyn". Podobnie jak Marchewkowa pozostaję głucha na karcące rady stylisty, że biel jest przewidywalna, mało wnosząca i nadaje się tylko do ślubu. Że pogrubia, że jest trudna, niepraktyczna, często szpecąca i że "nie ma nic nudniejszego i bardziej szkodzącego figurze!" Ojej ;] No tak: biała sukienka na lato jest rzeczywiście idiotycznym pomysłem. Debilnym wprost mówiąc:P Jeśli widać mój cellulit i szpetnie się prezentuję, a sam pomysł na sukienkę jest przewidujący - wybaczcie. Moja ignorancja dla stylistów widocznie nie zna granic :P

Sukienka: Joanka-z (100% len + podłożenie 100% bawełna)
Halka: Joanka-z (100% bawełna)
Biżuteria: sOWLshine
podłożenie z tetry
Sukienka powstała dzięki mojej mamie, która kupiła mi kiedyś w jakimś supermarkecie dwa lniane prześcieradła na promocji po ok. 6 zł. Płótno ma skazy, a włókna są słabe, ale LEN TO LEN i na lato nic go nie zastąpi:)
Dużo słońca Wam życzę!
Dziękuję, cieszę się i jestem naprawdę zaskoczona, że tyle osób zgłosiło się na Candy:) 
Joanka:)

You Might Also Like

78 komentarze

  1. Biel jest kiepska na lato???Pierwsze słysze, ale ja się mogę nie znac....SUUUUPER sukienka...sliczna...idealna..ja sama mam w szafie na lato własnie z lnu białe spodnie, tunike, spodenki...:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Och i ach! Sukienka super! Pięknie w niej wyglądasz, a ożywiającym dodatkiem do niej niewątpliwie są Twoje piękne rude włosy! Wygląda cudnie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Niewinna, anielska Joanka:) Sukienka śliczna, idealna na lato:)
    Kochać białe sukienki!!!:))

    OdpowiedzUsuń
  4. O_O jak już mówiłam........Kocham cię normalnie cię kocham :) Gosiunia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudna, śliczna i az mnie zatkało! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. biel, podobnie jak czerń zawsze stawi czoło dzielnie durnym mądralom :)
    ale... taka ich praca, za przeproszeniem "pierniczyć"
    kieszenie w sukience z LNU bajeczne, len + lato romans wszech czasów
    len + biżu Magdaleny = KOSMOS ;))))))
    super ruda taka, ahhh i ten warkoczyk, no wzruszenie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie:) Magda tworzy cuda! Szyjąc sukienkę od razu wiedziałam co do niej założę:)

      Usuń
    2. wiem, wiem, już jakiś czas temu udało mi się do Magdaleny teleportować i podziwiać ;)
      ale ten romans wyjątkowo udany i chociaż LUBIĘ CIĘ w zieleni - to w bieli ta rudość - mniam ;)***

      Usuń
  7. Pomysł bardzo fajny. Czasami minimal to co nam potrzeba. Najbardziej mi się podobają kieszenie oraz tył. Widać, ze zrobione starannie, nie to co ja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwestia wprawy:) Dziękuję:)

      Usuń
  8. Świetna ta sukienka, jak z journal'a. Sama bym się skusiła :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie wszystko poszyte :) normalnie full PRO! BTW też miałam kiedyś takie włosy ale mnie poniosło i obcięłam - ech...

    OdpowiedzUsuń
  10. Jejejejej zakochałam się w tej sukience!
    Świetna!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyglądasz zarąbiście i nie obchodzi mnie pogląd na temat sukienki, jest przeboska ;):):)

    OdpowiedzUsuń
  12. fantastyczna! Nie dość, ze piękna to jeszcze taka praktyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudownie fantastyczna ta sukienka :) Jeśli miałabym się przyczepić, to wolałabym deczko krótszą, ale tak to perfekcyjna :)

    OdpowiedzUsuń
  14. No kocham białe sukienki!!! kocham wogóle białe ciuchy...kocham Twój celulit i warkoczyka we włosach. :* Bomba. Sukienka rzeczywiście prosta...no i co ...:) jest cudo. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedyne z czym mogę się zgodzić to z faktem, że biały może być mało praktyczny i plamolubny.
      Co do stylisty... Cóż.. sam powinien zakupić duże lustro, bo jego odzienia bardziej pasują mi do klowna niż białego człowieka. Ale jak mówią... de głupibus nie jest gadatliwus ;)
      Sukienka idealna na lato! Kieszenie świetne, choć obawiam, się, że jak jak krecik wypychałabym je na maksa :D

      Usuń
    2. Prawda! Biorąc pod uwagę, że jestem totalnym roztrzepańcem to i plamy na bank będą, ale co tam;) "De głupibus nie jest gadatliwus" - tego nie znałam:D A kieszenie rzeczywiście aż się proszą, aby je powypychać, chociaż są i tak mniej więcej o połowę mniejsze, niż te proponowane w Burdzie;)

      Usuń
  15. Kochana piguło
    zapraszam Cię na KONKURS w którym do wygrania jest bluzka zaprojektowana przez mnie samą.
    http://zapalov.blogspot.com/2012/07/konkurs-trwa-do-konca-lipca-tj.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Śliczna sukienka. Bardzo lubię biały. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Biel na lato, też mi pomysł! to jak noszenie kurtki zimą - nudne i przewidywalne ;) Wyglądasz bardzo ładnie w "pigule" :) dekolt na plecach pięknie się prezentuje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie nie mam pojęcia jak mogłam tak bezmyślnie postąpić! xD
      Dziękuję - na pewno powtórzę gdzieś jeszcze głęboki wykrój pleców, bo podoba mi się szalenie:)

      Usuń
  18. Wyglądasz zjawiskowo w tej uroczej sukience! Cud, miód i orzeszki... i oczywiście mleko;)!

    OdpowiedzUsuń
  19. Ale fajna sukienka. Kieszenie fantastyczne. Ma coś w sobie ta kreacja. Len to świetna tkanina, na lato wymarzona. Bardzo mi się podoba ten dekolt na plecach (nie wiem, jak by to nazwać). Halka się sprawdza? to najważniejsze, bo przecież była na ten temat dyskusja:) Pozdrawiam letnio i upalnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdza,sprawdza - noszę ją i testuję ile tylko mogę i na ile pogoda pozwala:)

      Usuń
  20. Super wyszła i niech się styliści schowają :) Świetny pomysł z tą tetrą. Ślicznie wyglądasz w tej sukience!

    OdpowiedzUsuń
  21. rewelacyjne :-) i ten dekolt na plecach :-0

    OdpowiedzUsuń
  22. Wyglądasz jak rusałka. Ślicznie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Matko, a gdzie Ty usłyszałaś takie modowe bzdury odnośnie białego koloru? Owszem pogrubia...ale grubasów, kiedy zakładają obcisłe rzeczy, ale to jeden z przewodnich kolorów na lato, żeby nie był zbyt "lekarski" wystarczy jeden kolorowy dodatek i już...po bólu. Jak co roku biel pojawia się w stylu marynarskim, współgra razem z czerwienią i granatem, a w tym sezonie, żeby nie było nudno...również z żółtym. Poza tym wystarczy pooglądać ostatnie gale, gdzie te wszystkie gwiazdki Hollywood'u obecnie zamiast małej czarnej, wybierają małą białą - bez dodatkowych kolorów....kimkolwiek jest osoba podsuwająca Ci takie "rady"...zmień ją ;)

    Sukienka jest śliczna, choć brakuje mi jakiegoś wykończenia na dole...może koronka? I masz baaardzo ładny kolor włosów.

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można znaleźć jeszcze gorsze pierdoły w sieci;P Nie kieruję się radami stylistów i trendami - myślałam, że sarkazm da się lepiej wyczuć;) Sukienki nie będę wykańczać inaczej - jak będę chciała koronkę to założę niżej halkę, tak aby koronka wystawała spod spodu i już:)

      Usuń
  24. Sukienka jest kobieca i ponadczasowa. Wyglądasz w niej uroczo. Ja również uwielbiam sukienki, ale nie mam Twoich zdolności, cierpliwości i kreatywności, więc ... muszę kombinować inaczej. Tworzysz piękne rzeczy, a co najważniejsze, nie do zbierania kurzu na półce. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To naprawdę kwestia praktyki i nabywanej wprawy:) Dziękuję bardzo za te słowa, bo lubię robić rzeczy użyteczne:)

      Usuń
  25. Czasami warto więc zaryzykować - nawet z tetrą ;) Sukienka wygląda naprawdę zacnie i na pewno nie męczysz się tak jak inni w poliestrowych ciuchach przy ponad 30 stopniach ;] I nie gadaj, że biel jest be i nadaje się tylko do ślubu ! Popatrz jak cudownie sukienka podkreśla Twój kolor włosów i zieleń naokoło ;)
    A nawiasem mówiąc ostatnio się dowiedziałam, że biała suknia ślubna rzadko na kim wygląda korzystnie - zdecydowanie lepiej jest wybierać odcienie śmietankowe. Ponoć nie widać różnicy dopóki panna młoda nie stanie przy czymś [kimś?] śnieżnobiałym, a w dużym stopniu wpływa na wygląd ogólny delikwentki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I oto chodzi - naturalność przede wszystkim;) Ja tak nie gadam - to styliści i to Ci "pierwszorzędni":P Śmieszą mnie ogromnie takie ich teksty i chciałam się z Wami nimi podzielić:D Mi się kiecka podoba szalenie i jestem w niej zakochana na maxa;D Tylko niestety dekolt na plecach dyskwalifikuje ją w noszeniu do pracy.
      A co do sukni ślubnej - jak przyjdzie moja pora na uszycie sobie takowej to będę o tym pamiętać:)

      Usuń
  26. Łaaaaał, ale fajna! Szalenie mi się podoba i też bym olała rady stylysty :P No i świetnie pasuje Ci do włosów:) Noś biel, noś, ładnie Ci w niej:) A fason sukienki jest genialny :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:) Z wykroju na pewno jeszcze skorzystam;)

      Usuń
  27. śliczna sukienka! nie ma chyba nic lepszego niż lniana sukienka na lato i nie powstrzymuje mnie fakt okrutnego gniecenia się lnu, kocham go miłością niezmienną od wielu już lat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie!:) Ja z lnem pokochaliśmy się 2 lata temu. Sprzedawałam lnianą odzież i dziwiłam się, że tak mało młodych osób umie go docenić mimo gniotliwości - może uda mi się jakoś przekonać młodszą generację?:D Chcę uszyć sobie duuuuużo lnianych ciuchów:)

      Usuń
    2. a ja lubię gdy się gniecie:):):)
      oczywiście tak bez przesady...ale mi to nie przeszkadza aż tak bardzo:)

      Usuń
  28. Po prostu super:)Tobie we wszystkim jest tak ładnie,że aż przyjemnie popatrzeć:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ignoruj stylistów, jesli efekt koncowy bedzie taki jak na zdjecach powyzej, ignoruj::)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ignoruję i mi z tym bardzo, bardzo dobrze :) Lubię działać na przekór.

      Usuń
  30. Sukienka bardzo ładna, ale ja obawiałabym się, że się rozejdzie ten len, albo, że będzie mało wytrzymały i sukienka się szybko zniszczy. Szkoda by było wtedy pracy w nią włożonej - a na pewno trochę było bo efekt świetny jest:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy się o len dba to wszystko jest OK:)

      Usuń
  31. Styliści, nie styliści ja uważam, że sukienka jest piękna. Latem biel dodaje świeżości (tym bardziej gdy jest taka oddychająca jak Twoja) i nikt mi nie powie, że latem jakaś sukienka ładniej komponuje się z łąką lub kłosami niż właśnie taka biała :)
    A jak jeszcze posiada się tak zachwycający kolor włosów to już nie można powiedzieć nic innego, niż to, że pięknie się prezentujesz :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Co za okropni styliści takie rzeczy twierdzą, dla mnie tez niby stylistka po szkole, biel to synonim lata, proszę nosić jak najczęściej, to po prostu jakieś przesądy bo biel to zaraz skojarzenie ze suknia ślubną a czerń to niby żałoba ? Tkanina tez boska, sama jestem za naturalnymi tkaninami, nie cierpię biegać w upałach w poliestrze , katastrofa. Nie ma nic lepszego na upały jak Len, bo w upałach chłodzi skórę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj styliści potrafią bzdurami w głowach namieszać! Przecież wiemy i jest to OCZYWISTE, że na lato białe sukienki są najlepsze:D

      Usuń
  33. Biel tworzy świetny kontrast z rudymi włosami - Joanko jak zawsze wyglądasz cudnie! Sukienka przepiękna, te kieszenie są super! Przydadzą się i zamiast torby na zakupy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stanowczo:D Dziękuję Sus:)

      Usuń
  34. kolejny raz tu zaglądam pozachwycać się sukienką i też lubiętakie pojemne kieszenie :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Witam po raz pierwszy.
    Dzieki takim stylizacjom przekonuje sie do bieli.. Naprawde, sliczna..
    Masz przecudnej urody wlosy..Uwielbiam rudzielce. Swoje staram sie tez urudzic, z lepszym lub gorszym efektem ;)
    Czekam na dalsze stylizacje i projekty do samodzielnego uszycia.
    Pozdrawiam. Anka

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo ładna praca:)

    Nie chcę roznosić spamu,
    Bardzo chcę wygrać więc Mam prośbę:
    Jeśli możesz proszę kliknij na dole strony Lubię to!
    Biorę udział w konkursie i chcę wygrać kubek termiczny:)
    Link do strony: http://www.domplusdom.pl/blog/garnitur-kawy-kropla
    Z góry dziękuję za pomoc:)

    OdpowiedzUsuń
  37. chrzanić modę!:):)
    ubierajmy się w to co chcemy:) ubierajmy białe sukienki:)
    och zdolna kobieto...znów coś świetnego wyczarowałaś:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie! Wygoda i własne preferencje przede wszystkim:D

      Usuń
  38. Niesamowita sukienka. Podziwiam Cię Joasiu że potrafisz wyczarować takie cudne rzeczy. Uwielbiam takie fasony.
    A w bieli jest Ci bardzo do twarzy i pięknie kontrastuje się z Twoimi włoskami :)
    Cieszę się, że biżuteria się podoba. Niech Ci się dobrze nosi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Biżuteria nosi się przecudnie!

      Usuń
  39. Dziękuję Wam wszystkim za komentarze:)

    OdpowiedzUsuń
  40. chylę czoła! Rewelacyjnie uszyta ta sukienka , po prostu bomba zwłaszcza na upały ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co prawda upałów tego lata nad morzem nie ma, no ale póki co sprawdza się rewelacyjnie:)

      Usuń
  41. Świetna ta sukienka! Bardzo mi siępodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Śliczna Ty i śliczna sukienka :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kłaniam się w pas z podziękowaniami:)

      Usuń
  43. Anonimowy19/7/12

    Piękny kolor włosów, piękna sukienka, piękny naszyjnik, piękna właścicielka :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Ale zdolna z Ciebie babka :)
    Podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Przepięknie w niej wyglądasz! A biel zawsze modna i na czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Nie wiem, jak ja to zrobiłam, ale nic to - zrobiłam...A mianowicie - tak późno odkryłam Twój blog! :-) Jako maniaczka szycia (no dobra, mam fazy tworzenia i abstynencji) nie mogę sobie tego darować :-) Niech tylko dziś wrócę do domu - od komputera nie odejdę aż wszystkich postów nie przeczytam!!!

    Twoje uszytki są świetne!! doskonalne skrojone i świetnie wykończone :-) Podziwiam szczerze!!! I niestety - ale teraz to mnie nawet końmi od Ciebie nie odciągną!!! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D:D Dzięki - czuj się tu dobrze:)

      Usuń
  47. O matulu, cóż za cudo! Ślicznie Ci w niej.
    Kieca w swej bieli "szpetna" wręcz nieziemsko ;) Ja doprawdy stylistów nigdy nie zrozumiem :D...

    OdpowiedzUsuń
  48. Ach, jak mi się podobają białe sukienki! Ale ciągle nie mam odwagi... Twoja zachwyca mnie przede wszystkim dekoltem na plecach i uroczą tetrową podszewką :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Zawsze marzyłam, że zaprzyjażnię się z maszyną do szycia, ale to ustrojstwo mimo podchodów rozmaitych mnie nie polubiło :/ Sukienka piękna w swej prostocie. Kocham len!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad!

Uprzejmie uprzedzam, że wszelkie komentarze wystawiane przez firmy, będące próbą podbicia pozycjonowania swojej strony będą kategorycznie usuwane. Lubię swojego bloga, lubię grzyby, nie lubię pasożytniczych hub!

Facebook

INSTAGRAM

Subscribe