środa, 15 czerwca 2011

Robimy etniczną bransoletkę z koralików i sznurków

 
Chciałabym Wam pokazać, jak w łatwy sposób można samemu zrobić sobie etniczną bransoletkę (hit każdego lata przecież ;P).
Potrzebne nam będą:
sznurek bawełniany – ok. 90 cm, nici lniane – ok. 120 cm (ja użyłam lnianej muliny) i drewniane koraliki.

 
Jako bazę dla bransoletki służyć tu będzie sznurek bawełniany (może być też nić lniana, rzemień – co kto lubi). Sznurek bawełniany złóżmy na pół i zróbmy supeł ok. 8 cm od zgięcia (ta część posłuży nam później do „zapięcia”). Powstałą w ten sposób pętelkę warto sobie zahaczyć, aby robótka się nie przesuwała:) . Poniżej supła przewiążmy lnianą nitkę tak, aby supełek wypadał na połowie jej długości. Następnie oba końce nitki przeplatamy w przeciwnych do siebie kierunkach przez koralik. Warto też końce nitek nawlec na igły – będzie łatwiej przeciągać nić przez koralik. Następnie ściągamy nitkami koralik i wyciągamy nici do góry (aby leżały nad bawełnianym sznurkiem - jak na zdjęciach). Następnie oplatamy lnianymi nićmi sznurek, przeprowadzając je pod spodem i znowu nawlekamy w podobny sposób koralik. I następny i następny .. :)

Kiedy osiągniemy odpowiednią długość bransoletki (u mnie: ok. 17 cm) lniane nici zawiązujemy na supełek. Ja dla pewności, aby się nie rozsupłał zawsze nakładam kroplę kleju (MAGIC jest niezastąpiony!:D). Następnie zawiązujemy supeł na bawełnianym sznurku, przecinamy pętelkę, którą zrobiliśmy na początku i docinamy końce sznurków tak, aby były równiej długości. Na końcach zróbmy supełki. Aby zrobić regulowane „zapięcie” złóżmy końce bransoletek tak, by były skierowane w przeciwnym do siebie kierunku i zwiążmy je kawałkiem sznurka. Dzięki temu bransoletkę można rozszerzać i zaciskać na ręce według uznania :)

Proste i efektowne :) Kombinować można do woli - ograniczna nas tylko wyobraźnia i kolory koralików.

Zerknijcie również tutaj, aby poznać jeden ze sposobów na splot makramowy. Myślę, że dobrze wygląda w połączeniu z wyżej opisanym sposobem :)

53 komentarze :

  1. Ale czad!
    Mam mnóstwo koralików tej wielkości, co do których nie miałam planów. Po przeczytaniu Twego posta mnóstwo pomysłów napłynęło mi do głowy. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne koraliki :) jak znajdę czas to muszę sobie sama zmontować.
    wielkie dzięki za ostatni komentarz względem wystawy ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czuję, ze też sobie takie zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. fantastyczne! bardzo lubię biżuterię w stylu eko-handmade :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie zrobiłam jedną wg Twoich wskazówek i jestem wniebowzięta!!:) Czuję, że to może być uzależniające.. Dzięki za podzielenie się pomysłem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimie - Ekstra! Cieszę się, że tutorial okazuje się pomocny:) A co do uzależnień.. jeśli ma iść w parze z zadowoleniem - to czemu nie? :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne są . Niestety , ja posiadam tylko takie mini koraliki ;( Czy z takich też można w ten sposób robić ? ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Anoninie nie wiem jak małe koraliki masz na myśli (takie 1-2mm?):) Na ostatnim zdjęciu widać czerwone koraliki - one mają ok 3-4 mm. robiłam też makramy z małych 4mm szklanych koralików (tutaj: http://www.joanka-z.blogspot.com/2011/11/makrama-w-wydaniu-delikatnym.html ). Myślę, że śmiało możesz robić, a na pewno próbować, tylko użyj jakąś żyłkę albo cienki sznureczek, aby Ci dobrze poprzechodził przez dziurki:) No i trochę się namachasz przy takim małym kalibrze, a bransoletka będzie wąska:) To też może mieć swój urok:) Próbuj i daj znać czy wyszło:) Powodzenia! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Już wiem jak robić te bransoletki ;) Rzeczywiście się trochę namacham ;) teraz mam tylko pytanie jak je robić by były mniej więcej , a najlepiej takiej samej długości ? ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Anonimie jeśli robisz z tych samych koralików (lub tego samego rodzaju czy rozmiaru) po najlepiej jest brać taką samą ilość:) Niestety jednak koraliki często nie są równe, więc trzeba uważać! Można też "na oko", przykładając do poprzedniej bransoletki albo mierzyć linijką i dobierać do określonej długości w cm:) Mam nadzieję, że pomogłam;D Jeśli masz jakieś pytanie jeszcze to pisz:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo podobają mi się i wnuczce te bransoletki. Właśnie wnuczka robi taką bransoletkę i jest zachwycona. Powiedziała, że zrobi więcej i zużyje na takie bransoletki wszystkie swoje koraliki. Zastosowała ozdobne sznureczki z brokatem. Ślicznie dziękuje w swoim i jej imieniu.
    Barbara i Sarunia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo:) Życzę kilometrów wyplecionych makram i ton zużytych koralików!

      Usuń
  12. Oj, kochana, zaszalałaś!
    Nieziemsko podobały mi się te brans, ale nie wiedziałam jak ugryźć problem =/
    DZIĘKUJĘ za fantastyczny kursik!
    Pozdrawiam cieplutko =}
    Asiek

    OdpowiedzUsuń
  13. Własnie zrobiłam tą bransoletkę, nawet mi wyszła :)
    Fajny blog.
    Ja też robię bransoletki ale z muliny, niedługo pojawi się o nich notka. Zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Odpowiedzi
    1. Ten blog jest świetny! Na pewno spróbuję tych bransoletek :)

      Usuń
  15. Joanka.Po wielu trudach uplotłam bransoletkę dzięki twojemu kursikowi.Dziękuję za to,bo już miałam czarne myśli,a pozornie wydawała się łatwa.
    Wrzuciłam u siebie link do ciebie.Mam nadzieję,że nie masz nic przeciw temu

    OdpowiedzUsuń
  16. Super kursik ,bardzo dziękuje ,mam zamiar zrobić takowe ale nie wiedziałam jak sie za nie zabrać.

    OdpowiedzUsuń
  17. Dzięki Dziewczyny! Cieszę się, że tutek jest pomocny. Uważajcie - plecione bransoletki ogromnie wciągają!:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie wiem jak to się stało, że dopiero teraz odkryłam Twóją stronę.
    Na pewno będę starała się wykorzystać Twoje pomysły, choć zapewne z nie tak spektakularnym efektem końcowym-ze względu na moje zgrzebne paluszki :)
    Masz ogromny talent. Szczerze podziwiam. Pięknę rzeczy tworzysz!
    Pozdrawiam Ala

    OdpowiedzUsuń
  19. superowe, kolorowe jak najbardziej na czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. świetne są te bransoletki:) a ja mam pytanko jak gruby ma być ten sznurek bawełniany? taki np. 2mm wystarczy?
    pozdrawiam Viola

    OdpowiedzUsuń
  21. To już zależy od prywatnych preferencji i upodobań:) Ja użyłam tutaj akurat sznurka 1mm. 2 mm może jak najbardziej być:) Im grubszy sznurek tym wygodniej się plecie (przynajmniej ja tak mam). Powodzenia w pleceniu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :)))to idę szperać w internecie żeby jakiś sznurek zamówić:)

      Usuń
  22. Dziekuje za kursik:) Mam za soba pierwsze podejscie, a efekt mozna zobaczyc tu: http://alexls-destinationart.blogspot.com/2012/06/bransoleta.html
    Zapraszam:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Dziękuje ! kursik super, spróbowałam i nawet coś wyszło, pewnie się wciągnę. zapraszam do mnie na bloga.

    OdpowiedzUsuń
  24. o masz! PRZECUDO! Za tydzień jadę na wesele i myślę o "perłach" na rękę, ale w innym wydaniu niż tradycyjnie naciągnięte na sznureczek. No to muszę u córki zamówienie złożyć ekspresem... niech się wykaże ;))

    Dziękuję, że w idealnym momencie pokazałaś notkę z gorsetem :)**

    OdpowiedzUsuń
  25. oświeciło mnie O_O na wiosne to jest dla mnie raj,na 100% wypróbuje biegne do kuferka wygrzebać koraliki :D już mnie nie powstrzymacie! ;)
    Gosiunia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eh... branzoletka nie wyszła mi taka jaką sobie wymarzyłam ,następnym razem sie bardziej postaram! Gosiuni ;)

      Usuń
  26. Hej.Napisałaś, że klej magic jest niezastąpiony. To prawda, że jest taki dobry? Bo właśnie zastanawiam się jaki kupić ( właśnie do klejenia bransoletek).
    Magic nie zostawi żadnych śladów jak niechcący więcej go dałabym? XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy co chciałabyś kleić. Magic jest mocny, elastyczny po wyschnięciu i bezbarwny. Do takich robótek jak powyżej nadaje się perfekcyjnie:)

      Usuń
    2. Na jednym forum znalazłam, że magic puszcza pod wpływem wody. I że nie trzyma przy bransoletkach z metalowymi końcówkami, które skleja się z np rzemykim, sznurkiem. To prawda? Masz w tym jakieś doświadczenie?

      Usuń
    3. Magic nie służy do klejenia metali - jest przeznaczony do głównie do papieru, tkaniny:) Mi się jeszcze nic nie rozpuściło nigdy.

      Usuń
  27. Dziękuję za bardzo przejrzyste instrukcje. Zrobiłam swoją pierwszą bransoletkę i już czuję, że nie będzie ostatnia...

    OdpowiedzUsuń
  28. rewelacyjny kursik Super pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  29. jakie to ładne!! :))
    ale nie tylko bransoletki ale tez sposób ich pokazania... :) no bardzo bardzo ładne :)
    pzdr
    Maja :)

    OdpowiedzUsuń
  30. ale czad bransoletki są super

    OdpowiedzUsuń
  31. Śliczna , właśnie zrobiłam .
    Może znacie jakieś fajne stronki z instrukcją jak zrobić bransoletkę z koralików ?
    Z góry wielkie dzięki ^_^
    Jula .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest sporo forów biżuteryjnych - tam poszukaj, ja nie będę reklamy innym robić ;)

      Usuń
  32. Dopiero teraz odkryłam Twoją stronę! Wczoraj siedziałam do jakiejś 1:30 w nocy i robiłam bransoletki, ale coś Mi się poplątało xd I dziś zrobiłam i nawet ładna wyszła :D Fajnie wszystko opisujesz co robić krok po kroku :))

    OdpowiedzUsuń
  33. fajna stronka ja już zrobiłam takie 3 i są super!

    OdpowiedzUsuń
  34. Gdzie mozna kupić koraliki? Czy sa one w pasmanterii? ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W dobrze zaopatrzonych pasmanteriach - tak. Koralików jest też multum w sklepach internetowych i na allegro :)

      Usuń
  35. a gdzie można kupić takie bawełniane sznurki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiedź taka jak wyżej :) W dobrze zaopatrzonych pasmanteriach, w sklepach internetowych i na allegro :)

      Usuń
  36. Bardzo fajne bransoletki ;)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :)